onsdag 14. desember 2011

Oppgave: Første bloggoppgave

Vi fikk i oppgave å reflektere rundt tre spørsmål om blogging:

  1. Jeg tror at folk har fått øynene opp på hvor lett det kan være å spre informasjon på nettet, og blogg er én måte å gjøre dette på. Mange vil vise andre hvor mye fint de har og hvor rike de er, mens andre kanskje er mer opptatt av å ha en blogg om sunnhet, strikking eller om matlaging. Sistnevnte deler tips og oppskrifter som andre kan ha nytte av. Førstevnte er vel for så vidt bare for å skryte (men folk må for all del gjøre som de vil).
  2. Ingen av disse bloggene appellerer til meg for det første på grunn av reklamen, men også fordi alle er egentlig helt make (med unntak av fitness- og oppskriftsbloggen, men det er jeg heller ikke så interessert i å lese om). Jeg synes det er gørrkjedeleig å lese om sminke og hårprodukter som blonde, spraytannede fjortiser fikk i posten for å reklamere for på bloggen. Og jeg er ikke særlig interessert i å lese om hverdagen til andre mennesker heller når den stort sett består av "skole, trening, middag, venner".
  3. Jeg har hatt en personlig blogg før og holdt den gående i omtrent én uke før jeg fant ut at det var ganske stress å måtte blogge og skrive innlegg hver dag. Så jeg sluttet med det og fant heller en ny mye, mye enklere måte å "blogge" på. Nå bruker jeg tumblr hver dag. Jeg skriver ikke om mine personlige opplevelser men "reblogger" heller bilder, tekster, videoer, osv. som andre lager/poster. Jeg synes dette er mye enklere og jeg har truffet mange mennesker med felles interesser.

    I tillegg kan jeg legge med at jeg mikroblogger ved twitter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar